آموزش مقدماتی آنریل انجین ۴ (همین الان شروع کنید)

پیش تر در مورد آنریل انجین صحبت کردیم همچنین با نحوه نصب آسان آن آشنا شدیم، امروز قصد داریم آموزش مقدماتی چگونگی کار با محیط کاربری UE4 را یاد بگیریم. خیلی خوب شروع میکنیم.

ایجاد اولین پروژه

اکنون زمان برای پیغام Hello World است، اما این بار Hello Unreal خواهد بود. نسخه موتور راه اندازی شده شما با پروژه Unreal ارائه شده است، استارت آپ آنریل دارای دو برگه، پروژه ها و پروژه جدید است. ابتدا New را انتخاب کنید، پس از آن اولین چیزی که می توانید در این برگه ببینید، انتخاب از آیکون های زبانه های بیشتر، Blueprint و C ++ برگه Blueprint را انتخاب کنید و یک پروژه خالی ایجاد کنید (Blank)، انتخاب شما باید به صورت زیر ظاهر شود:

آموزش مقدماتی آنریل انجین | ایجاد پروژه جدید

در بخش بعدی تنظیمات شما سه جعبه کشویی با عنوان Desktop / Console ، Maximum Quality و With Starter content خواهید دید. در این تنظیمات شما میتوانید نوع کنسول ( Pc & android ) میزان کیفیت و زاویه دید همچنین اظافه کردن Content ها را ویرایش کنید .در حال حاظر نیازی به ویرایش نیست مگر این که قصد ساخت پروژه ای غیر از مباحث این آموزش داشته باشید. بر روی Create Project کلیک کنید.

 

به رابط کاربری Unreal Engine خوش آمدید! در ابتدا کمی عجیب و گنگ به نظر میرسد اما نگران نباشید به زودی برایتان عادی و لذت بخش خواهد شد و تمامی بخش ها همه توضیح داده میشوند. در پایان این آموزش شما بسیار با طرح و عملکرد این نمای موتور آشنا خواهید شد.

من این قسمت را کمی خلاصه توضیح خواهم داد تا خیلی سریع دست به کار شوید، جزئیات را نیز به مرور در آموزش های بعدی خواهم پرداخت.

اولین چیزی که شما ممکن است متوجه آن در مرکز ویرایشگر Unreal بشوید Viewport است. داخل Viewport جایی است که شما عملیات های ظاهری را انجام می دهید و نتیجه را تماشا می کنید. پروژه قالب، که ما در مرحله قبل انتخاب کردیم شامل یک سطح ساده و نمونه ای کوچک از آبجکت ها ( اشیاء) در کنار هم برای ماست.

با قرار دادن نشانگر موس در داخل ویو پورت، نگه داشتن کلیک راست و حرکت موس میتوانید به اطراف نگاه کنید، همچنین برای حرکت کردن در بین آبجکت ها در همان وضعیت از کلید های W S D A می توانید استفاده کنید .

اکنون چه کاری انجام دهیم ؟آموزش مقدماتی آنریل انجین | رابط کاربری آنریل انجین

کاری ساده مثلا میز، مجسمه و صندلی را از سطح فعلی جا به جا کنیم، ابعاد آن را تغییر دهیم و یا حذف کنیم. هدف این است که از ویرایش های جزئی شروع کنیم تا به مراحل بالا تر برسیم، پس اولین امتیازی که باید کسب کنید رند شدن دستتان با ادیتور آنریل است.

شما می توانید با کلیک بر روی آبجکت های موجود آنها را به هر نقطه از مختصات حرکت بدید، با فشار دادن کلید W امکان حرکت دادن ،کلید E برای چرخش در زاویه های مختلف و کلید R برای مقیاس دادن فعال خواهد شد. به جای آن، در سمت راست بالا پنل Viewport شما می توانید بر روی آیکون مربوطه کلیک کنید و آن را انتخاب کنید.

همچنین با انتخواب و فشردن کلید Delete چیزی را حذف کنید. در زیر لیستی از کنترل های اساندارد را می توانید ببینید (این کنترل ها نشان دهنده رفتار پیش فرض هنگام کلیک کردن و کشیدن در نمایشگرها بدون هیچ کلید دیگر یا فشار دکمه است) :

دکمه عملکرد در آنریل انجین
کلیک چپ+ حرکت موس دوربین را به جلو و عقب حرکت می دهد و به سمت چپ و راست چرخش می کند.
کلیک راست + حرکت موس دوربین نمایشی را به صورت Rotation میچرخاند
کلیک چپ + کلیک راست + حرکت موس حرکت به سمت بالا و پایین
کلیک چپ + کشیدن موس کادر انتخاب جعبه را ایجاد می کند
کلیک راست + کشیدن موس زاویه دید دوربین را بالا و پایین می برد
کلیک چپ + کلیک راست + حرکت موس زوم + و زوم –
انتخواب کردن یک آبجکت + F دوربین بر روی شی انتخاب شده تمرکز می کند. این امر ضروری است تا بهترین استفاده از دوربین را کاهش دهد
W | Numpad8 | بالا حرکت دوربین به جلو
S | Numpad2 | پایین حرکت دوربین به عقب
A | Numpad4 | چپ حرکت دوربین به چپ
D | Numpad6 | راست حرکت دوربین به راست
E | Numpad9 | صفحه بالا حرکت دوربین به بالا
Q | Numpad7 | صفحه پایین حرکت دوربین به پایین
Z | Numpad1 کاهش زوم دوربین
C | Numpad3 افزایش زوم دوربین

یک سطح جدید ایجاد کنید

یک سطح جدیدی ایجاد میکنیم که برای ساخت محیط بازی از آن استفاده خواهیم کرد. در حالی که راه های مختلفی وجود دارد که می توانید یک سطح جدید ایجاد کنید، از روش منوی فایل استفاده میکنیم، در داخل ویرایشگر Unreal، روی گزینه File Menu کلیک کنید سپس New Level را انتخاب کنید. این پنجره محاوره ای جدید را باز می کند:

 

آموزش مقدماتی آنریل انجین | آموزش ایجاد Level جدید

new lvl 300x253 - آموزش مقدماتی آنریل انجین 4 (همین الان شروع کنید)

غیر از سطح پیش فرض، یک سطح VR-Basic وجود دارد که شامل تعدادی از اجزا کمکی برای ساخت سطوح با ویرایشگر VR شامل می شود و سطح خالی، کاملا خالی و بدون دارایی است. برای اهداف این کتاب من قصد دارم از ابتدا با یک فضای کامل خالی شروع کنم. برای انتخاب آن روی سطح خالی کلیک کنید.

خب حالا بیایید یک بازیگر را به دنیا ( ادیتور آنریل ) اضافه کنیم، برای این کار ما شروع به قرار دادن بازیگران (که برای مثال چیزهایی مانند چراغ یا هندسه) را به سطح می اندازیم. دو روش معمول برای اضافه کردن بازیگران به سطح را پوشش می دهیم، یکی از آنها از طریق حالت مکان و دیگری از طریق مرورگر محتوا است. پس از اتمام این مرحله، شما می دانید که چگونه بازیگران را درون سطوح خود قرار دهید و می توانید این بازیگران را برای ایجاد محیط خود تغییر دهید. در پنل حالت ها، با فعال شدن حالت مکان، بر روی دسته BSP کلیک کنید و جعبه را انتخاب کنید.

Panel Modes است که در آن شما می توانید تمام ابزارهایی را که برای اقدامات ساخت و ساز در ویرایشگر لازم دارید را پیدا کنید. پنج زبانه که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید عبارتند از Place، Lights، Cinematic، Visual Effects، و Geometr. این گزینه ها در طول این کتاب مورد بررسی قرار می گیرند. اگر می خواهید اسناد دقیق را برای هر یک از اشیاء ویرایشگر مشاهده کنید، روی علامت سوال کوچک در سمت راست نام اسم کلیک کنید.

موتور Unreal با استفاده از یک قرارداد نامگذاری خاص برای اشیائی که می تواند باشد ایجاد و ساخته شده . در داخل ویرایشگر. اشیاء، بازیگران، پیاده ها و … وجود دارد. به طور کلی، شما می توانید از بازیگران به عنوان آیتم های کلیدی و یا اشخاص مانند یک پد قدرت استفاده کنید.

منتظر بخش بعدی آموزش باشید…

مطالعه بیشتر