سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

امتیاز 5.00 ( 2 رای )
Travel to the Unreal Engine world - سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

شاید کمتر کسی باشد که نام Unreal Engine را نشنیده است، از دوستان Player گرفته تا طراحان معماری و توسعه دهندگان در صنعت انیمیشن و ساخت بازی. امروز در سافت بیس قصد داریم کمی درباره دنیایی این موتور قدرتمند صحبت کنیم.

بگذارید از اول شروع کنیم: موتور ساخت بازی

به گروهی از ابزار های توسعه دیداری با قابلیت استفاده مجدد جهت توسعه بازی‌ها با یک رویکرد مبتنی بر داده ساده‌تر و سریع تر که در یک محیط توسعه یکپارچه ارائه می‌شوند را موتور ساخت بازی می گویند.

موتورهای بازی را گاهی اوقات “میان افزار بازی” نیز می نامند زیرا از دیدگاه تجاری این اصطلاح، یک سکوی نرم‌افزاری منعطف و قابل استفاده مجدد را ارائه می‌کنند که تمام کاربرد های مورد نیاز را فراهم می کند درحالیکه هزینه ها، پیچیدگی‌ها و زمان انتشار در بازار (که همگی این عوامل در صنعت رقابتی بازی‌های کامپیوتری حیاتی می‌باشند) کم می‌کند، توسعه و تولید بازی‌ها را ممکن می سازد.

(مطالعه بیشتر در ویکی پدیا)

موتور قدرتمند ساخت بازی آنریل انجین

دنیای آنریل انجین | درباره آنریل انجین | نقد آنریل انجین | unreal engine

قبل از اینکه بفهمیم به وسیله این موتور شگفت انگیز چه کار هایی میتوان انجام داد و چگونه کار میکند، اجازه دهید یک سفر کوتاه به گذشته بیاوریم تا ببینیم چگونه UE به شهرت امروزه خود در حال حاضر تبدیل شده است.

تاریخچه Unreal Engine

unreal 1 300x173 - سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

گیمر های پیشگسوت احتمالا با سری بازی Unreal آشنا هستند. آیا می دانید اولین بازی با Unreal ساخته شده است؟! مهندسان بازی Epic Games یک موتور برای کمک به ایجاد اولین بازی Unreal ساخته اند. در طول سالها، با توسعه هر نسل سری بازی Unreal، بیشتر و بیشتر ویژگی های اضافه شده به موتور برای کمک به توسعه بازی اضافه شده است. این نیز به نوبه خود قابلیت های UE را افزایش داده و موتور بازی را به سرعت در طول سالها بهبود بخشید.

در سال 1998 اولین نسخه از آنریل توسط شرکت Epic Games ساخته شد که بازی Modding از اولین خروجی سبک تیراندازی اول شخص اش بود. تا سال 2002، UE با جهش و بهبود، خود را به نسل آینده با توسعه یک سیستم ذرات (یک سیستم برای تولید اثرات مانند مه و دود)، ابزار mesh tools (ابزار برای دستکاری اشیاء)، فیزیک موتور  (اجازه می دهد تا تعامل بین اشیاء مانند برخورد) و Matinee (ابزار برای ایجاد صحنه های برش، که یک فیلم کوتاه و غیر تعاملی است) ارتقا داد . سر انجام این بهبود به توسعه قهرمانی Unreal و Unreal Tournament در سال 2003 رسید که انتشار مسابقات Unreal همچنین کنسول بازی ایکس باکس را با قابلیت های چند نفره در Xbox Live زنده کرد.

دنیای آنریل انجین | درباره آنریل انجین | نقد آنریل انجین | 1 unreal engine

بازی بعدی Epic در Unreal II: بیداری ED با سیستم انیمیشن متحرک و پیشرفت کلی همراه بود. توسعه سرعت اینترنت سریع در اوایل 2000s نیز افزایش تقاضا از بازی چند نفره آنلاین را فراهم کرد همچنین مسابقات غیرواقعی 2004 به بازیکنان اجازه داد تا با یکدیگر در جنگ های آنلاین مبارزه کنند که این نشان دهنده ایجاد وسایل نقلیه و میدان های بزرگ جنگی به همراه بهبود قابلیت های آنلاین شبکه بود. در سال 2005، انتشار Unreal Champion 2 در کنسول بازی ایکس باکس توانست قابلیت های UE را در کنسول Xbox تقویت کند.

Gears of War، یکی از مشهورترین آثار در صنعت بازی های ویدئویی، Epic Games را برای ایجاد و انتشار نسخه سوم موتور بازی Unreal Engine 3 در سال 2006، تحت فشار قرار داد. پیشتر جهت بهبود گرافیک از DirectX 9/10 استفاده شد تا شخصیت ها و اشیاء واقع گرایانه تر ساخته شوند. معرفی Kismet که یک سیستم اسکریپت بصری است، طراحان بازی و طراحان را مجاز دانست تا منطق را برای بازی های مبارزه ای بدونه برن جذاب تر بدونه برنامه نویسی طراحی کنند.

در آپگیرد های بعدی Xbox360 و PlayStation 3 به همراه یک موتور فیزیک جدید اضافه شد. تقاضای روزافزون بازی موبایل موجب شد تا فشار UE3 در جهت افزایش قابلیت پشتیبانی آن برای سیستم عامل های مختلف تلفن همراه نیز افزایش یابد. تمام این پیشرفت ها و قابلیت های تکنولوژیکی در محبوب ترین نسخه موتور UE3 بوده و هنوز هم امروز به طور گسترده ای از نسخه UE4 با قدرت کلانی مورد استفاده قرار می گیرد.

UE3 در 8 سال به بازار رسیده است تا زمانی که UE4 همراه با آن باشد. UE4 در سال 2014 راه اندازی شد و که بزرگترین تغییر آن در حذف Kismet و مفهوم جدید Blueprint را معرفی کرد.

اجزای موتور Unreal Engine 4

دنیای آنریل انجین | درباره آنریل انجین | نقد آنریل انجین | اجزا آنریل انجین

آنریل مجموعه ای قدرتمند از کلاس ها برای ساخت بازی شما را فراهم می کند، بازی شما می تواند یک تیرانداز، شبیه ساز مزرعه، یک RPG عمیق باشد، مهم نیست، چارچوب بسیار انعطاف پذیر است. اجزای موتور Unreal شامل یک موتور صدا، موتور فیزیک، موتور گرافیکی، ورودی و چارچوب گیم پلی و ماژول آنلاین است.

در آنریل کاراکتر ها با استفاده از ActorComponents  مانند StaticMeshComponent، CharacterMovementComponent، ParticleComponent و GameMode و Actor های غیره طراحی می شوند که از مفهوم دریافت آسیب از کاملا پشتیبانی می کنند، Damage می تواند به طور مستقیم به بازیگر با استفاده از MyActor > TakeDamage و یا از طریق UGameplayStatics :: ApplyDamage به برنامه هوشمند بلوپرینت معرفی بشوند.

 

موتور صدا

دنیای آنریل انجین | درباهر آنریل انجین | موتور صدا unreal engine

موتور صدا مسئول داشتن موسیقی و صداها در بازی است. ادغام آن با Unreal به شما امکان می دهد فایل های صوتی مختلفی را برای تنظیم خلق و خوی و اضافه کردن واقع گرایی به بازی فراهم کنید. استفاده های فراوان برای صداها در بازی وجود دارد. برای تلفن های موبایل محیط به طور مداوم در پس زمینه است. جلوه های صوتی را می توان در صورت نیاز تکرار کرد و توسط رویدادهای خاص در بازی اجرا می شوند.

برای مثال در یک جنگل، می توانید ترکیبی از صداهای پرنده، باد، درختان و برگ ها را به عنوان صدای محیطی بچرخانید. این صداها مخاطب را می توان به عنوان یک نظاره گر محیط جنگل تبدیل کند. در Unreal، راه اندازی صداها با استفاده از نشانه شناخته شده به عنوان Sound Cue انجام می شود.

موتور فیزیک

bSwKV9Xom4cuyCGW 300x169 - سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

در دنیای واقعی، اشیا تحت قوانین فیزیک قرار می گیرند. اشیاء با توجه به قوانین حرکت نیوتن در حال حرکت هستند. جذابیت بین اشیاء نیز مطابق قانون گرانش و نظریه نسبیت عام انیشتین است. در دنیای بازی، برای اشیائی که واکنش مشابهی به زندگی واقعی دارند، باید یک سیستم مشابه را از طریق برنامه نویسی ایجاد کرد. موتور فیزیکی غیر واقعی، از موتور PhysX ساخته شده توسط NVIDIA برای انجام محاسبات برای تعاملات فیزیکی مانند برخورد و دینامیک سیال استفاده می کند.

حضور این موتور فیزیک پیشرفته در محل، ما را قادر می سازد تا به جای گذر زمان، ساخت بازی را به طور صحیح با دنیای بازی تعامل کنیم.

موتور گرافیکی

موتور گرافیک در آنریل انجین | نقد و برسی انریل انجین | درباره آنریل انجین

یک تصویر برای نشان دادن روی صفحه، باید بر روی مانیتور خود (مانند کامپیوتر / تلویزیون یا دستگاه های تلفن همراه خود) رندر شود. موتور گرافیکی مسئول نمایش خروجی روی صفحه نمایش خود است، با در نظر گرفتن اطلاعاتی در مورد کل صحنه مانند رنگ، بافت، هندسه، سایه ای از یک شیء فردی و روشنایی، دیدگاه یک صحنه و در نظر گرفتن تعامل متقابل عوامل که بر رنگ کلی، نور، سایه و انسداد اجسام تاثیر می گذارد.

سپس موتور گرافیکی با استفاده از تمامی این اطلاعات قبل از اینکه بتواند اطلاعات پیکسل نهایی را به صفحه نمایش دهد، محاسبات عظیم در پس زمینه را انجام می دهد. قدرت یک موتور گرافیکی بر صحنه واقعی شما تاثیر می گذارد. موتور گرافیکی غیرواقعی دارای توانایی برای تولید کیفیت عکس واقعی برای بازی شما است. توانایی آن برای بهینه سازی صحنه و پردازش محاسبات عظیم برای نورپردازی در زمان واقعی به کاربران اجازه می دهد اشیا واقع بینانه را در بازی ایجاد کنند.

 

ورودی و چارچوب گیم پلی

موتور Unreal متشکل از یک سیستم ورودی است که  بازیکن بعد از وارد کردن اطلاعات امکان میدهد تا کارهایی توسط شخصیت درون بازی انجام شود . این سیستم ورودی را می توان از طریق چارچوب گیم پلی پیکربندی کرد. چارچوب بازی حاوی قابلیت ردیابی پیشرفته بازی و کنترل قواعد بازی است. نمایش سرپوش (HUD) / رابط کاربر (UI) بخشی از چارچوب گیم پلی برای ارائه بازخورد به بازیکن در طول دوره بازی بوده است.

کلاس های بازی مانند GameMode، GameState و PlayerState قوانین را تنظیم می کنند و وضعیت بازی را کنترل می کنند. شخصیت های درون بازی توسط بازیکنان (با استفاده از کلاس PlayerController) یا AI (با استفاده از کلاس AIController) کنترل می شوند.

 

نور و سایه

نور و سایه در آنریل انجین | نقد و برسی انریل انجین | درباره آنریل انجین

12244243 1188743924474383 6214308446820800027 o 900x646 300x215 - سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

نور یک ابزار قدرتمند در ایجاد بازی است. Unreal Engine 4 مجموعه ای از نور های پایه را فراهم می کند که می تواند به راحتی در سطح بازی شما قرار گیرد. نور ها به صورت جهت دار، نقطه ای (متمرکز روی یک سطح) و نور آسمان هستند. نور مستقیم نورهایی از چراغ های موازی را منتشر می کند، نقطه نور، نور را مانند یک لامپ جلوه می دهد (از یک نقطه به صورت شعاعی در هر جهت)به شکل مخروطی به بیرون منتشر می کند، و نور آسمانی، نور را از آسمان به سمت پایین به سوی اشیا در سطح تقلید می کند

 

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در آنریل انجین | نقد و برسی انریل انجین | درباره آنریل انجین

ai stresstest03 small1 300x136 - سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

اگر شما کاملا به مفهوم هوش مصنوعی (AI) آشنایی ندارید، می توان آن را به عنوان هوش ایجاد شده توسط انسان ها به منظور تقلید از زندگی واقعی دانست. انسانها AI ایجاد کرده اند تا ذهن ها، توانایی فکر کردن و تصمیم گیری را به خود بگیرند. اساسا، AI از مجموعه ای از قوانین پیچیده تشکیل شده است که به اشیا می پردازد و تصمیمات و رفتار طراحی شده خود را انجام می دهند.

در بازی ها NPC ها به نوعی از AI داده می شوند تا بازیکنان بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، NPCs توانایی پیدا کردن یک نقطه مناسب را برای حمله می دهد. در صورت حمله، آنها در حال اجرا، مخفی کردن و پیدا کردن یک موقعیت بهتر برای مبارزه هستند.

شما می توانید محتوای Unreal را با استفاده از خود جایگزین کنید و رفتار شخصیت های غیر بازیکن (NPC ها) را نیز به عنوان ربات ها (بازیکنان که توسط کامپیوتر از طریق هوش مصنوعی کنترل می شوند) با استفاده از UnrealScript ویرایش کنید.

 

اثرات پس از پردازش

اثرات پس از پردازش در آنریل انجین | نقد و برسی انریل انجین | درباره unreal engine

اثرات پس از پردازش اثراتی است که در نهایت برای بهبود کیفیت صحنه اضافه می شود. Unreal Engine 4 یک انتخاب بسیار خوبی از اثرات پس از پردازش را فراهم می کند که شما می توانید به سطح خود اضافه کنید تا صحنه کلی را برجسته کنید. این رندر دامنه پویای بالا (HDRR) را فراهم می کند. (این انگیزه NVDIA برای HDR است).

اثرات پس از پردازش UE4 شامل Anti-Aliasing با استفاده از Anti-Aliasing Temporal (TXAA)، درجه بندی رنگ، عمق میدان، سازگاری چشم، عدسی لنز، مواد پس از پردازش، حاشیه صحنه، بازتاب فضای صفحه و Vignette است. اگر چه یک بازی اغلب با در نظر گرفتن اثرات پس از پردازش طراحی شده است، به طور معمول کاربران به راحتی می توانند آنها را در صورت تمایل خاموش کنند.

 

قابلیت های آنلاین و چند منظوره

Unreal Engine 4 توانایی ایجاد بازی برای بسیاری از سیستم عامل ها را ارائه می دهد. اگر یک بازی با استفاده از Unreal Engine 4 ایجاد کنید، آن را به سیستم عامل های مختلف مانند وب، iOS و Android میتواند تبدیل کند. این می تواند به استودیوی بازی کمک کند، هزینه های توسعه را صرفه جویی کند و به عنوان یک ابزار واحد برای ساختن بازی ها برای بیش از یک پلت فرم لازم است.

همچنین دارای یک زیرسیستم آنلاین است که قابلیت های بازیابی قابلیت های موجود در Xbox Live، Facebook، Steam و غیره را ارائه می دهد.

 

 

ادیتور آنریل انجین

Editor آنریل انجین | نقد و برسی انریل انجین | درباره unreal engine

Editor Topic 300x179 - سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

Unreal Engine دارای تعدادی ویرایشگر است که به ساخت بازی کمک می کند. به طور پیش فرض Unreal Editor ویرایشگر راه اندازی موتور Unreal است. این می تواند به عنوان یک ویرایشگر اصلی در نظر گرفته شود که اجازه می دهد تا به زیر سیستم های دیگر مانند زیر سیستم های Material و Blueprint دسترسی پیدا کند.

ویرایشگر Unreal یک رابط بصری را از نمای دید و پنجره ها فراهم می کند تا شما را قادر به وارد کردن، سازماندهی، ویرایش و افزودن رفتار / تعاملات به فایل های بازی کنید. سایر زیردریا ها / زیرسیستم ها دارای توابع بسیار تخصصی هستند که به شما امکان کنترل جزئیات یک دارایی را می دهند (نحوه رفتار، چگونگی رفتار آنها).

ویرایشگر غیر مجاز، همراه با تمام زیر سیستم ها، یک ابزار عالی برای طراحان است. این اجازه می دهد تا فیزیکی قرار دادن دارایی ها و کاربران را قادر به کنترل متغیر های گیم پلی بدون نیاز به تغییر در کد.

 

ویرایشگر Material

ویرایشگر متریال آنریل انجین | نقد و برسی آنریل انجین | درباره unreal engine

material ue 300x182 - سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

موتور Unreal 4 از سایه انداز مبتنی بر فیزیکی استفاده می کند. این باعث می شود هنرمندان کنترل بیشتری بر نگاه و احساس یک شی داشته باشند. سایه ی فیزیکی مبتنی بر رابطه ی دقیق تر از نور و سطح آن است.

این تئوری دو ویژگی فیزیکی (جزئیات میکروسورفتی و بازتاب) را برای رسیدن به نهایت صلاحیت شیء متصل می کند. در Unreal Engine 4، ما می توانیم با تنظیم مقادیر الگوریتم های نور و سایه، به نتایجی با کیفیت بالا دست پیدا کنیم که نتیجه های سازگار تر و قابل پیش بینی تر را تولید می کند.

 

 

سیستم انیمیشن اسکلت مش

سیستم Animation Persona به شما امکان طراحی و کنترل انیمیشن اسکلت، مش اسکلت و سوکت شخصیت را میدهد. این ابزار می تواند برای پیش نمایش یک انیمیشن شخصیت و تنظیم انیمیشن ترکیب بین فریم های کلیدی استفاده شود. خواص فیزیک و برخورد نیز می تواند با ابزار دارایی فیزیک (PhAT) تنظیم شود.

 

چشم انداز – ساخت دنیا در فضای باز وسیع

landscape در Unreal Engine | نقد و برسی آنریل انجین | درباره آنریل انجین

Landscape unreal engine 300x169 - سفر به دنیای آنریل انجین (کمی درباره Unreal Engine)

در فضای باز با استفاده از ویرایشگر، Unreal Engine ابزارهای نقاشی را از طریق سیستم Landscape برای کمک به ما در اختیار شما قرار می دهد. یک سطح کارآمد از سیستم (LOD) و استفاده از حافظه اجازه می دهد تا مقیاس بزرگ زمین شکل گیرد. همچنین برای ویرایش چمن، برف و شن و ماسه به محوطه در فضای باز، یک ویرایشگر برگه وجود دارد.

 

سیستم اسکریپت ویژوال Blueprint

سیستم Blueprint یک ویژگی جدید در Unreal Engine است. موتور Unreal 4 اولین موتور برای استفاده از این سیستم انقلابی است. برای کسانی که با Unreal Engine 3 آشنا هستند، می توان آن را به عنوان نسخه ترکیبی پیشرفته و بهبود یافته از سیستم اسکریپت نویسی واقعی Kismet و قابلیت Prefab در نظر گرفت. سیستم اسکریپت ویژوال Blueprint شما را قادر می سازد تا با استفاده از زبان اسکریپت بصری (نمودار جریان های جعبه مانند با خطوط) قابلیت کد را گسترش دهید.

این قابلیت به این معنی است که شما نیازی به نوشتن یا کامپایل کد برای ایجاد، ترتیب و تنظیم رفتار / تعامل اشیاء درون بازی ندارید. این همچنین افراد غیر آشنا با برنامه نویسی (هنرمندان / طراحان) را قادر می سازد که به سرعت نمونه اولیه و یا ایجاد یک سطح و دستکاری گیم پلی بدون نیاز به مقابله با چالش های برنامه نویسی انجام دهند.

ویژگی Cool از Blueprint این است که شما می توانید متغیرهایی مانند برنامه نویسی را با کلیک کردن روی شی و انتخاب Create Variable ایجاد کنید. این باعث می شود که توسعه دهندگان بتوانند بدون پیچیدگی در برنامه های کاربردی پیچیده کار کنند.

 

شاید بد نباشد تعدادی از نمونه پروزه های کار شده با آنریل انجین را ببنید :

تا اینجا تنها بخشی از دنیای آنریل انجین را برایتان نمایان کردم. در قسمت های بعدی قصد دارم شمارو بیشتر با این موتور آشنا کنم و آموزش های پایه و مبتدی همراه با کانتنت های ارزشمند برای علاقمندان صنعت ساخت بازی فراهم کنم. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. منتظر نظرات شما عزیزان هستم.

با سافت بیس همراه باشید …